F1 GP Μονακό: Ο έβδομος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος στο Πριγκιπάτο του Μονακό
Ο έβδομος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος μας φέρνει στην Κυανή Ακτή και συγκεκριμένα στο Πριγκιπάτο του Μονακό
Εκεί
διεξάγεται από το 1929 ένα Grand Prix διαφορετικό από τα υπόλοιπα.
Διάσημες
προσωπικότητες, γιοτ, πολυτελή αυτοκίνητα και ακριβά ρούχα. Αυτά είναι μερικά
μόνο από τα συστατικά του περιτυλίγματος χλιδής και μεγαλείου το οποίο
συνοδεύει κάθε αγώνα στους δρόμους του Monte Carlo και της Condamine.
Μέσα
στο περιτύλιγμα αυτό, όμως και ανάμεσα στις 1.500 περίπου στροφές που δεν
αρκούν για να συμπληρώσουν την ελάχιστη απόσταση Grand Prix, θα βρει κάποιος,
αναλλοίωτη ακόμη, την πεμπτουσία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Την αρχέγονη
τάση του ανθρώπου να αψηφά τον κίνδυνο στην αναζήτηση νέων ορίων.
Χαρακτηριστικά σιρκουί
Ο
αγώνας με το μεγαλύτερο, ίσως, πρεστίζ στο πρόγραμμα της Formula 1 εξακολουθεί
να θέτει και μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις τόσο σε οδηγούς όσο και σε
ομάδες. Οι στενοί δρόμοι του Πριγκιπάτου δε συγχωρούν τα λάθη. Μόνο οι
κορυφαίοι οδηγοί μπορούν να επιτύχουν μια συνεχή «ροή» στις κινήσεις τους σε
όλη τη διάρκεια του γύρου των 3,337 χιλιομέτρων.
Η
εκμετάλλευση όλου του διαθέσιμου πλάτους της αγωνιστικής γραμμής απαιτεί πλήρη
αυτοσυγκέντρωση, καθώς μια βόλτα στα marbles σε στέλνει κατευθείαν στις
μπαριέρες. Η είσοδος στην στροφή του Casino, η Tabac, και το δεύτερο chicane
της πισίνας προδίδουν τους οδηγούς που έχουν βρει το ιδανικό μείγμα
ταχύτητας-περιστροφής.
Τα
αυτοκίνητα ισορροπούν συνεχώς στο μεταίχμιο αεροδυναμικής και μηχανικής
πρόσφυσης. Συνεπώς, η μεγιστοποίηση της τελευταίας είναι εξέχουσας σημασίας.
Φυσικά, ένα καλό σασί μπορεί να ανταπεξέλθει καλύτερα στις πολλές ανωμαλίες του
οδοστρώματος.
Στο
Μονακό θα υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS, στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Είναι η
πίστα στην οποίαν τα προσπεράσματα είναι δυσκολότερα από οπουδήποτε αλλού. Το
γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τον μεγάλο βαθμό δυσκολίας της διαδρομής
αναδεικνύουν τις κατατακτήριες του Σαββάτου σε ένα από τα highlights της σεζόν.
Ελαστικά
Το
Μονακό είναι, ίσως, η λιγότερο απαιτητική πίστα για τα ελαστικά. Η φθορά τους
είναι εξαιρετικά χαμηλή ενώ απουσιάζουν και τα μεγάλα πλευρικά φορτία λόγω των
αργών στροφών. Κατά συνέπεια η Pirelli φέρνει στο πριγκιπάτο τις τρεις πιο
μαλακές γόμες του φάσματός της.
Ο
αγώνας βγαίνει εύκολα με μία στάση στα pits. Λογικά η βέλτιστη στρατηγική θα
είναι soft-medium για τα δύο stints του αγώνα. Επιπλέον η ιταλική εταιρία
φέρνει στο Μονακό το νέο ελαστικό για ακραίες καιρικές συνθήκες (Cinturato full
wet) το οποίο δεν χρειάζεται ηλεκτρική κουβέρτα πριν χρησιμοποιηθεί. Εξάλλου οι
μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για καταιγίδες κατά τη διάρκεια του αγώνα
της Κυριακής. Οπότε ίσως αυτή η λεπτομέρεια στα νέα βρόχινα ελαστικά της Pirelli
να αποδειχθεί σημαντική.
Τηλεοπτική κάλυψη
Το
τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από τον ANT1 (ο αγώνας) και τον ANT1+(όλο το
τριήμερο). Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:
- Παρασκευή 26/05
14:30:
FP1
18:00:
FP2
- Σάββατο 27/05
13:30:
FP3
17:00:
Κατατακτήριες Δοκιμές
- Κυριακή 28/05
16:00:
Αγώνας
Με
πληροφορίες από newsauto.gr
Δείτε τις τελευταίες
Ειδήσεις
από την
Εύβοια
, την
Ελλάδα
και τον
Κόσμο,
στο styranews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tο styranews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το styranews.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στο σχολιασμό έχουν μόνο όσοι χρήστες διαθέτουν λογαριασμούς Google